Cerita handphone...

Pagi tadi tengok Sunrise kejap kat channel seven..ada kuar citer pasal gadget terbaru yang baru sampai di OZ and org line up untuk beli..iPAD..keluaran Apple..hehe lamenye aku tak amek tau pasal teknologi ek..orang lain dah pakai BBerry, iPod n segala macam lagi..aku tetap jugak ditakuk lame..hehehe..xkesah la tu..pada aku tu belom jadi keperluan buat masa sekarang...maybe yes in the next 5 years..who knows.. ;-)


pastu dok pk2 dah lame juge aku tak main2 hanphone sendiri..ermm semenjak duduk sebumbung dengan ince' aren nih aku macam dah tak bape peduli je dengan handphone ku..huhu tak macam masa duduk jauh dulu..handphone duduk melekat dalam poket 24jam..hehe kalo sekarang ni handphone duduk dalam poket pon tak perasan..n kadang2 lupe lak yang aku letak kat poket..Yela..dulu kan konon2 bercinta..rindu2an konon kan..ecehh podaahh..haha..aku rasa sume org pon camtu kot..hmm lepas kami diijabkabulkan pulak kitorang duduk jauh...so mmg la handphone xlepas dari tangan..sume nak ngadu..sume nak cerita..hehehe..


kalau nak diingat2 balik banyak juge rupenye hanphone aku dah pakai...hihihi..aku rasa dah lebey daripada lima kot..herkk..mmg kerja tukar hanphone sokmo..hehe tu kan dulu..masa tu budak2 lagi..ala lagipon aku tukar handphone pon bukan yang canggih manggih sangat.. ;-)

ermm jom tengok hanphone ape aku penah pakai..\(wink_wink)/


1. handphone ni my 1st hanphone..abang ku yang bagi..hehehe...asalnye hanphone kak naza..tapi time tu kak naza dah ada hanphone baru kot..tu yang aku dapat hanphone ni..lagipon kak naza mesti la nak amek ati bakal adik ipar kan...?wakakaka.. jangan mara kak..n thanks so much to both of u for the phone..kalo x lambat lg la gamaknye aku pakai hphone ye..walaupun hanphone ni nampak macam botol air sket tapi die sungguh bertenaga..aku banyak kali terhempas hanphone ni n berkecai2 tapi die tetap kuat n utuh..(hanphone dulu2 mmg very strong kan?) pernah juge terjatuh di pinggir tasik utm..dah kena selut2..kutip balik n bersihkan..n die tetap bernyawa..owh handphone ni sungguh best sekali..yang paling xtahan tu kalernye adalah kuning terang..yeaahh..huhu bolehkah anda bayangkan? hehe n then aku tukar housing nye kepada wood style..ala brown gitu kaler die..so nampak sweet sket la..walau ape pon aku rindu hanphone ni..huk2..
Nokia 5110


Lepas tu makin lama hanphone ni rasa makin dah ditelan zaman..hehe n paling aku ingat kawan2 kutuk hanphone ni 'hanphone baling anjing pon mati'..wakaka..hampeh korang...kire ok la tu ada hanphone..huhu diorang cakap cenggitu sebab dulu kalo kitorang balik dari bandar, e.g. gi Angsana or City Square kitorang akan berenti kat gate belakang UTM..time tu ada kuil india kat situ and ada banyakkkk anjing...kui3..jadi kitorang mesti akan jalan cepat2 sebab takut kena kejar anjing..tu yang hanphone aku dilabelkan camtu tu..ahaks..


2. pastu after dekat 2 thn jugak kot pakai hanphone tu aku tukar ke 3310..hehe hanphone ni paling lame pakai masa kat utm..biasala nak beli pon kena tunggu scholarship masuk la kan..hehehe..hanphone ni yang bestnye nak sms mmg best giler..ingat lagi kitorang leh lawan2 taip sms lagi sape paling laju..hehe..

Nokia 3310


3. selepas itu aku kerja di Klj Legenda, N.9..emm..tempat keje pertama selepas grad degree..agaknye mmg masin kot mulut ibu nak aku jadi cikgu..so jadi lah aku lecturer a.k.a cikgu di situ..so dah ada gaji..gatal lagi ni nak beli hanphone baru..hehe..aku pon beli la hanphone ni pulak..kali ni pakai Sony Ericson...aku pakai yang warna biru tu..ermm setahun lbey pakai pastu hilang masa aku gi photostate kertas soklan exam..hampes sungguh..terpaksa la carik ganti immediately..dah le tengah sengkek time tu..


Sony Ericson K300i


4. Lepas dah hilang hanphone biru aku ingat nak carik hanphone murah2 je..sebabnye sakit ati sangat hanphone tu ilang..huhu entah cemane aku leh terbeli henphone LG..ya Allah menyesalnye rasa..huhu..dah le menu cam budak2 sungguh..pastu keje asek hanggg aje..pastu biler buat call telinga mmg rasa panas semcm..pdhal baru 10min bercakap..huh..sudahnye aku tukar hanphone lain..hehe model hanphone LG ni pon aku xingat dah sebab aku pakai sekejap sangat..adalah seminggu kot..hehe..yang pasti rupe die lbey kurang cam ni la..





5. huwaa lepas tu aku lupe aku pakai hanphone ape..lupe sungguh2..huk2..
**update: hehe pas semayang subuh tadi tetibe leh teringat lak hanphone ni...


Nokia 6151

6. biler masuk masters..dah ada duit sket sebab masa tu baru dapat scholar UTHM..so kayoo la kan..haha..
aku pon beli hanphone ni..sangat sukeeee hanphone ni..sebab camera die sangat3 best..aku tak ingat bape pixel..tapi features yang di offer pada camera sangat banyak n aku dapat snap gamabr yang cantik2..skrin pon besar..yang xbestnye hanpone ni berat sket..pastu lame2 die suke wat pasal pulak..asek hanggg aje..aku mmg cepat panas ati kalo hanphone hang..maklumla masa tu boifren i nak call cemane..ahaks..


Nokia N73(aku rindu kamu)


7. selepas die dah buat penyakit hang die.aku terus tukar hanphone lagi..lol.. kali ni bak balik ke SE balik..n nak try yang slide..emm aku pakai hp ni ada la sethn lbey juge kot..emm yang kaler itam..sampai la aku masuk keje balik..tapi sebab gatal jugak aku pi tukar lagi xlama pas tu..hehehe...


Sony Ericson W910i


8. Hehe aku tukar hanphone lagi..gatal kan?ahaks..apsal aku tukar hanphone ni ek..aku pon xingat...tapi yang pasti aku pakai hanphone ni dalam 6bulan je..sayang nye rasa..sebab hilang lagi..hilang dalam kereta!!mmg ajaib..tengok2 dalam kete dah takde..aku dengar hanphone ni jatuh dalam kereta pastu biler sampai rumah carik2 dah takde..sdeynye..masa tu betol2 dah nak fly gi sini..seb baik la time ni aku ada hanphone backup..=D


Nokia 6210 classic





9. ni lah hanphone backup tu..hanphone free masa register line celcom..cikai sungguh hanpone ni..tapi peduli ape aku..dah le time tu nak pakai duit sebab nak datang oz..tak kuasa nak beli hanphone baru..hehe hanphone ni masih ada sampai sekarang..


LG KG275


10. bile sampai oz..register Three postpaid dapat la hanphone free..time ni aku makin dah xbape minat pon ngan hanphone..buat ada2 je..so xbape kesah pon model ape..cuma dah alang2 dapat free tu memilih la jugak...hehehe..so aku amek hanphone ni..sampai la sekarang..aku masih bersamanye..tapi sampai sekarang aku xde godeh pon..nak guna sangat pon xreti..taip sms terkial2..like 5minutes per sms..so annoying sebab kena slide baru boleh taip..hehe takpela name pon free..

Nokia 6760 slide


hehe tu lah die koleksi hanphoneku..=D



**DiLLaiLa~~ sikit je tu..hehehehe.. :-p (ermm..dilla sedang release tension + membuang masa..harap maklum)

4 comments

liza May 28, 2010 at 5:49 PM

mcm canggih je hs baru ko.. huhu..

DiLLaiLa May 28, 2010 at 5:55 PM

huhu aku rase hs aku ni cam xde value je kot kat sini..budak sekolah pon pakai ipod..sini hanpone murah semacam(murah utk diorang la)..

Nazariah May 28, 2010 at 7:02 PM

Wahh...byk tu hp kalo tak jual or hilang dah boleh buat koleksi tu la. Hihi...tp HP pertama Ila adalah hp pertama ku juga. Hp terbaru Ila pun hp ku sek ni juga. Haha...

Tp antara yg 1st n last tu akak pakai 4 je hp lain, tak sehebat Ila la...:D

DiLLaiLa May 28, 2010 at 7:16 PM

kui3..saye pon xperasan..dah 10 rupenye..ahaks..